onsdag den 22. maj 2013

Lenes små glimt....

Hvorfor kalder man egentlig sin blog for sådan noget? Små glimt af lykke? Er det sådan noget "Se, hvor godt jeg har det"?
Det slog mig bare lige. Den kunne jo lige så godt hedde: "Lenes små og store øjeblikke af frustration/hævntørst/raseri/bitterhed/underskud/nedtursagtighed/surhed/tankeløshed/uvidenhed" Eller sådan noget. Det er jo dér, man bliver klog på ting. Når man føler alt muligt. Måske er det derfor jeg ikke er så klog. (Ha-ha)

Lidt apropos, så spurgte Bertram i dag, om man bliver ældre og altså får et længere liv, hvis nu man er rig? Det spørgsmål forstod jeg faktisk ikke lige med det samme. Men man kan jo købe meget for penge, og Bertram havde hæftet sig ved "ham den gamle Mærsk". Måske har han købt sig til et langt liv på næsten 100 år, vi ved det bare ikke. Mig og så Bertram, vi sparer op for en sikkerheds skyld, i hvert fald. Så kan vi leve mange år endnu med små glimt af lykke,  tror vi. Det koster vel ikke alle vores penge at blive 100 år?! Hvis der er nogle penge tilbage i sparegrisen, så køber vi i hvert fald en masse lykke for dem. Og en tur på Bakken med turpas.


Ingen kommentarer: